Labels

vrijdag 24 september 2010

Het gevoel is zo goed als ik gehoopt had.

Het gevoel is zo goed als ik gehoopt had.

In November 2009 heb ik 3,5 week mogen vertoeven op het Amerikaanse paradijs Puerto Rico. Tijdens deze tijd heb ik me heerlijk kunnen relaxen en ultiem kunnen genieten van dit ware paradijs. Helaas was het voor de conditie en mijn lichamelijke gesteldheid misschien niet de beste vakantie.

Tijdens deze vakantie heb ik ontelbare liters bier en Long Island Ice tea naar achter gewerkt en elke dag werd er onzettend lekker en uitgebreid gegeten. Resultaat was 10 Kilogram extra gewicht.

Ik heb me nooit echt bezig gehouden met mijn gewicht en het scheelde me dan ook niet heel veel wat ik woog en hoe ik eruit zag. Toch vond ik 100 kilo een echte maximum en hierboven wilde ik dus gewoon niet wegen. Na terugkomst uit Puerto Rico woog ik echter 103 kilogram en toen wist ik dat ik af moest vallen.

Tussen November 2009 en December 2010 ging ik al 3 weken keihard aan de slag en wist ik 6 kilo af te vallen. Echter kwam een gedeelte hiervan al snel weer terug door de Kerstdagen en Nieuwjaar.

Op 1 Januari had ik me voorgenomen om volledig gefocust te zijn met het afvallen en de 3 maanden hierna at ik enkel 1x per dag (avond eten) en dronk ik niks anders meer dan Koffie, Cola Light, Thee en Water. Dit bleek toch elke keer wel weer lastig te zijn als je een feestje had en dus niet kon drinken.

Waar ik normaal ongeveer 2500 calorien heeft een volwassen man zoals ik er hooguit 2200 per dag nodig. Door dit forse dieet kreeg ik ongeveer 750 calorien per dag binnen. Natuurlijk vond ik dit nog niet genoeg en basketballde in nog 4 uur per week en fietste ik bijna elke dag een uur.

Na deze 3 maanden woog ik slechts nog 78 Kilo en was mijn doel van 25 kilo afvallen behaald. Ik had altijd als doel gesteld dat ik wilde dat iedereen merkte dat ik daadwerkelijk zoveel afgevallen was. Helaas leek het op dat moment weinig mensen op de vallen.

Het Basketball seizoen duurde tot April en destijds merkte niemand dat ik zoveel afgevallen was. Nu het nieuwe seizoen dan eindelijk begonnen is hoor ik de een na de ander zeggen dat ik veel afgevallen was. Hoe kan het dat mensen dat nu pas zien?

Toch voelt het heel goed om te horen dat je harde werk toch een goed resultaat heeft gekregen.

3 opmerkingen:

  1. Dat is heel ongezond, 1 maaltijd per dag? Het is knap dat je het volhoudt maar je maakt je lichaam ermee kapot man!!

    Ga ontbijten: dan zet je je stofwisseling 'aan'.
    Drink gewoon geen alcohol meer, dan kun je prima licht lunchen.
    En en eet je avondeten.

    NIET skippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Respect! Ik heb trouwens ook regelmatig mensen in de sporthal gehoord die zeiden dat je zo was afgevallen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar doelde ik dus voornamelijk op! Dat de mensen dat eind vorig seizoen niet merkte?

    BeantwoordenVerwijderen