Labels

donderdag 19 juni 2014

En toen was de vakantie over..


Het zat er aan te komen, maar na 18 dagen in het mooie Florida zit de vakantie erop! Leon heeft vanochtend zijn spullen gepakt en is rond half 10 (lokale tijd) naar Miami International Airport gegaan om aan zijn terugvlucht naar Nederland te beginnen. Hij zal precies op tijd zijn om dit weekend met het team van Erroll (aka Mr. Open Run) mee te doen aan Quai54 in Parijs.
Je hoort het goed! Leon is in zijn eentje aan de reis richting huis begonnen. Ik ben niet meegegaan! Niet omdat ik het niet wil maar omdat ik nog meer werk hier te doen heb en zoals sommige van jullie al weten in totaal 3 maanden hier verblijf.  Ik zal hier voor Elev8 Sports Institute allereerst gaan werken aan mijn thesis en daarnaast zal ik me bezig houden met recruitering, sales & marketing voor de academy.

Thesis
Voor mijn thesis zal ik op zoek gaan en onderzoek doen naar kwaliteitsverbetering binnen de academy. Alleen om deze rede al zijn de eerste 18 dagen handig geweest omdat ik eens rustig een kijkje heb kunnen nemen om te zien hoe ze nou daadwerkelijk hun zaakjes hier regelen. Hoewel ik natuurlijk nog geen echt onderzoek heb gedaan is een van de conclusies die ik nu al kan trekken dat het organisatorisch en qua communicatie nog niet geweldig geregeld is. Een van mijn collega’s vertelde me dat dit over het algemeen zo is en daarmee blijkt dus tegelijkertijd dat we in Nederland een stuk georganiseerder te werk gaan. Een van de doelen word dus om een stukje van onze georganiseerdheid hier in de organisatie te brengen zodat we ze nog meer kunnen streven naar “excellence”.

Marketing & Sales
Hiernaast mag ik voor de basketbal kant van Elev8 ook gaan focussen op Sales & Marketing. Ik bedoel een prestigieuze organisatie als deze moet toch overal in Amerika (en ver daarbuiten) bekend zijn met het publiek? Ik vind van wel. Zoals jullie in de vorige blogs al hebben kunnen lezen is een van voordelen die ik heb dat ik veel met College D1 spelers om kan gaan zoals bijvoorbeeld als grote namen Luke Hancock (waarschijnlijke 2nd round pick), Scottie Wilberkin (wellicht 2nd round pick) en Cleanthony Early (Lottery pick). Een van de eerste sales trips die ik dit weekend ga maken is waarschijnlijk die naar de school van Scottie Wilberkin (Florida Gators) en zoals door Scottie gezegd kan ik daar o.a de headcoach Billy Donovan gaan ontmoeten.
Hierover hopelijk na het weekend meer..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten