Labels

dinsdag 17 juni 2014

Orlando.. We love you!

"het begint allemaal met gastvrijheid"


Nederland - Spanje

Hoe kan de blog nou niet beginnen met Nederland - Spanje right? Ik zal de eerste zijn die eerlijk is; Ik had verwacht dat Nederland met twee doelpunten verschil ten onder zou gaan, minimaal. Had ik het fout..

Net als jullie hebben wij in Amerika een geweldige wedstrijd gezien. Helaas zonder alcohol (want dit is in principe een alcoholvrije campus) en zonder veel mede supporters. Mij hoor je echter niet klagen aangezien ik allang blij ben dat het GEHELE WK hier uitgezonden word. Waarom? ESPN raakt zijn contract na het WK kwijt aan FoxSports en heeft daarom besloten om voor de verandering eens alles uit te gaan zenden.. ons geluk..

Geen idee hoe saai en sfeerloos het verder was? 




Na de wedstrijd waren zelfs de Amerikanen die af en toe tussendoor langskwamen om te kijken enthousiast over Nederland. De commentatoren durfde Nederland zowaar al te bombarderen tot favoriet. Overigens hadden ze het ook continue over hoe goed Feyenoord wel niet is en dat ze 5 jonge spelers in het Nederlands team hadden. Heel leuk om te horen.


Wallstreet, Vince carter, uitgaan, buiten drinken, 

Zoals ik de vorige blog al verteld zouden we dit weekend een leuke roadtrip maken naar Orlando.. of ja, Roadtrip.. Het is maar 3 uur rijden ongeveer.. 



Die 2.5 uur rijden werden echter al snel 3.5 uur rijden door het noodweer wat we onderweg tegenkwamen. Tijdens een ongeveer half uur durende regenbui was het gewoonweg onmogelijk om harder dan 60 km per uur te rijden omdat je nog geen meter zicht had. Het enige waarop je kon focussen waren de lijnen langs de weg of eventuele auto lichten. Er waren dus zoals je misschien al wel had kunnen verwachten veel automobilisten die hun auto langs de snelweg stil zette om af te wachten tot de regen over was.

Eenmaal aangekomen in Orlando konden we het weekend verblijven bij een van de jeugdvrienden van de broer van Leon (die we al eerder ontmoet hadden in Amsterdam). Natuurlijk was het allereerst al fantastisch dat hij ons daar liet blijven maar bij deze gastvrijheid hield het dus niet op..

Omdat we daar pas om 8 uur aankwamen en nog niet gegeten hadden besloten we om met zijn 3en naar TJIFriday's te gaan.. en van Amerika's meest populaire restaurants (die jullie ongetwijfeld van naam zullen kennen). Je moet je bedenken dat de Amerikaanse eet-cultuur heel anders is dan in Nederland. Als je uit eten gaat kun je allereerst makkelijk genoeg eten en slechts $20 p.p betalen (zo'n €14-€15) en dat zal dus ook de rede zijn dan Amerikanen voor zover ik het tot nu toe gezien hebben 1-2x per week buiten de deur eten. (en dan heb ik t niet over McDonalds of Wendy's oid). Het is dus altijd gezellig en druk in restaurants en je hebt ook altijd genoeg keuze.

Eenmaal bij TJIFriday's aangekomen werd ons verteld dat er nog een vriend uit Jacksonville het weekend kwam blijven slapen (zo'n 2 uur noordelijk van Orlando) maar we hadden niet kunnen weten dat deze man (38 inmiddels) vroeger 5 seizoenen NFL gespeeld had en in het bezit was van een superbowl championship.. Dat maakt je dan toch wel een heel klein beetje nerveus..

Later meer daarover!!

Later die avond zijn we met zijn 4en naar de Wallstreet plaza in Orlando gegaan. Het zijn 4 straten die uitkomen op een kruispunt met daarin 8 verschillende bars. Het verschil met Nederland, maar ook met veel andere uitgaansgelegenheden in Amerika is dat alle 4 de straten met hekken afgesloten zijn. Je word gecontroleerd door security voordat je binnen komt en mag dus in deze 4 straten ook gewoon op straat drinken, feesten en doen waar je zin in hebt. Heel erg vet.. 

Een vette sfeerimpressie van Wallstreet plaza vind je in DEZE foto. Ook is onderstaande video een goede indicatie van het uitgaan op Wallstreet.




Nadeel aan Amerika is wel dat het uitgaan niet is zoals in Nederland qua tijden.. Het loopt van ongeveer 8 uur avonds (waarbij het echt druk begint te worden rond half 11) tot 2/3 uur snachts.. Heel gek want voor je gevoel begint het dan pas net een beetje leuk te worden.

Hierna kwamen we op de terugweg naar de auto (Ja, iedereen doet hier aan drunk driving.. Onze bestuurder gelukkig niet overigens..) langs een exclusieve club waarbij een van de mensen die langs ons heen liep Leon's aandacht trok.. Hij vroeg me of ik dacht dat het een NBA speler betrof maar ik lachte het weg en wilde doorlopen totdat Leon er daadwerkelijk achter kwam dat Vince Carter aka Vinsanity net langs ons gelopen was. Wij snel terug dus voor een foto maar helaas werd Vince net toegelaten in de club. Onze tour-guides.. zo noem ik ze maar even raadde ons af om 30$ te betalen om dezelfde club binnen te gaan omdat NBA spelers over het algemeen toch niet gestoord willen worden als ze aan het feesten zijn in de VIP. Toch.. was het wel een heel vet moment..

Om de avond af te sluiten besloten we om naar de Orange Blossom trail te gaan in Orlando. Voor een ieder die ooit in Orlando geweest is zal het wat zeggen aangezien ze waarschijnlijk gewaarschuwd zijn van deze weg WEG te blijven. Ik heb me namelijk laten vertellen dat de OBT het ergste stukje HOOD van Orlando is. We zijn daar eventjes binnen een strip club geweest en hebben er bij een restaurantje gegeten. Laat ik je vertellen dat ik allereerst 100% zeker weet dat ik de enige blanke persoon daar was en dat het enkel was dat ik met mensen was die ik vertrouwde dat ik me niet ontzettend bang gevoeld heb (of dit een terecht gevoel geweest was weet ik overigens niet.)

Op Zaterdag zijn we nog even naar de grootste mall van Orlando gegaan waar ik me heb laten vertellen dat 80% van de mensen toerist is. Veel winkels.. 3x zo groot als Hoogh Catherijne (Utrecht) en ontzettend veel moois om naar te kijken :). We gingen hier eingelijk heen om voor de broer van Leon de nieuwe Jordan's te halen die diezelfde dag uitgekomen waren. Echter werd ons in de winkel verteld dat de winkel 3 uur eerder open was gegaan en de schoenen alsnog binnen een uur uitverkocht waren. Laten we zeggen dat dat het verschil is tussen Nederland en Amerika als het aankomt op schoenen. Wel bood iemand ons de schoenen aan in de winkel voor $230 dollar (schoenen waren $130). NIET gegaan uiteraard. 

De rest van het weekend hebben we gebruikt om eens goed te chillen, levensverhalen uit te wisselen (want wie wil dat nou niet doen met een oud-NFL speler) en uiteraard heb ik de kans gekregen om een aantal wapens in mijn handen vast te houden..





Ik moet wel eerlijk zeggen dat het vasthouden van een wapen me op de een of andere manier toch een beetje bang maakt.. Toch wel vet om te doen!!

Skippen we even 1 dag.. Naar Zondag omdat ik het toch eerst over game 5 van de NBA finale wil hebben.. Na 4 weddenschappen (waarvan Leon er 3 verloor) durfde hij het denk ik niet meer aan om nog een weddenschap te maken dus hadden we besloten er een ander soort spelletje van te maken. Omdat de bar waar we tot nu toe elke wedstrijd van de NBA finale gekeken hebben, Duffy's Grill & Sportsbar een actie heeft waarbij je altijd 2 drankjes krijgt voor elke drankje dat je besteld, besloten we om omstebeurt een drankje te bestellen dat MOEST de andere dan opdrinken..

Leon begon met Margarita (Alsjeblieft iemand zeg het?).. waarna ik uiteraard moest gaan voor een iets mannelijker drankje.. Whisky (zonder ijs). Het eindresultaat zijn deze mooie foto's waarbij jullie de verschillen mogen zoeken.



Je kan wel raden welk drankje van mij was en welke van Leon.. (overigens is hetgene wat ernaast staat geen alcohol maar Lemonade). Verder laat ik het verhaal aan de verbeelding over..

De rest is history.. Ik zeg alleen teambasketball wins championships..



OKAY Back to the NFL speler.. Ik vind namelijk dat hij zijn eigen paragraaf verdiend. Ik bedoel hoe vaak gebeurd het dat je een heel weekend kan chillen met een SUPERBOWL winnaar en oud-NFL speler? Inderdaad.. 


Het idee dat hij zou komen Vrijdag maakte me al nerveus maar het moment dat hij binnenliep was dat weg. Allereerst moet ik zeggen dat deze gast er werkelijk als een tank uitzag. Met hem wil je geen ruzie krijgen, dacht ik nog.. Maar ik moet hier wederom zeggen dat deze oud-speler zo ontzettend relaxt, oprecht en eerlijk was het hele weekend. Het meest verbazende was dat hij ook oprecht interesse toonde in ons, Nederland en alles wat wij deden.. Dit had ik denk ik niet verwacht op de een of andere manier. 

Daarnaast kon je overigens wel gewoon zien dat deze gast mad money had. Hij liep in de duurste kleding, nieuwste Jordan's en had een Dodge truck die er van binnen werkelijk als een "Spaceship" uit. WOW.. 

Daarnaast moet ik zonder in detail te treden toch echt kwijt dat deze man zoveel respect van mij krijgt door de dingen die hij meegemaakt heeft en overwonnen heeft in zijn leven. (Ik treed niet in detail omdat ik niet weet hoeveel van deze info publiekelijk beschikbaar is). Gewoon al een hele inspiratie om te horen hoe deze man met adversity omgaat en om is gegaan!

Al met al een onvergetelijk weekendje Orlando.. Ik en Leon hebben dit weekend meerdere keren tegen elkaar gezegd.. "if feels like were in a movie".. Zegt genoeg lijkt me..

Voor de mensen die meer informatie over hem (Lionel Barnes) willen hebben 
NFL Player profile

Bekijk hier alle foto's 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten