Labels

dinsdag 8 maart 2016

NK Treinreizen laat student van 'beste' kant zien

Ik was er stiekem al een beetje bang voor maar tegelijkertijd heb ik altijd voorgenomen om vertrouwen te hebben.

We hebben het hier uiteraard over de mede-studenten die vandaag in protest wilden komen tegen de plannen van de NS om in overleg met onderwijs instellingen de roosters aan te passen zodat studenten minder in de spits hoeven te reizen en dus de treinen minder vol zijn voor de mensen die wel tijdens de spits naar werk en/of school moeten reizen. Uiteraard betekend dit dat studenten tot later (lees in de avond) les kunnen hebben en natuurlijk zijn ze het niet eens met een maatregel die het al zo ontzettend relaxte studenten leven net iets minder relaxt maakt.

Ik als soort van student was niet van plan om mee te doen aan deze actie. Dat heeft niet te maken met de beslissing van de NS, want die vind ik ook nogal absurd. Zeker als je bedenkt dat ze eerst treinen afschrijven om vervolgens de door hunzelf gecreeerde problemen op deze manier trachten op te lossen. Nee, ik doe niet mee omdat ik allereerst met het dalvrij abbonnement uberhaupt niet in de spits mag reizen (dit was het enige betaalbare abbonnement na het verlopen van OV) ik moet ook gewoon aanwezig zijn op mijn thesis bedrijf.

De studenten, die 25.000 mensen die allemaal op Facebook aangaven mee te gaan doen en ook de 45.000 'misschien' klikkers lieten zich van hun beste kant zien door vooral niet te komen opdagen.

Tekenend voor de huidige student. Willen dat je serieus genomen word door de generatie boven ons, een actie opzetten om je mening te laten horen en dan vervolgens niet komen opdagen..

Nou ik hoop dat jullie allemaal tot 's avonds laat college hebben in de toekomst. Als je een actie als deze niet eens kan uitvoeren dan verdien je ook niet om serieus genomen te worden als groep!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten