Labels

maandag 29 november 2010

Een geweldige top avond?

Een geweldige top avond?


Afgelopen Zaterdag avond stond (Lil) Bow Wow op de kalender voor een optreden in Harders Plaza in Harderwijk. Waar je eigenlijk zou denken dat iemand van zijn status nooit in een relatief kleine stad als Harderwijk of een uitgaanscentrum als Harders Plaza te vinden zou zijn was het toch echt waar en zou Bow Wow weldegelijk een optreden geven die avond.

Een aantal dagen voor de show besloten we dat we toch wel geïnteresseerd waren in het optreden van deze Amerikaanse rapper, die vooral tussen 2000 en 2005 furore maakte met vele hits. We besloten om kaarten te halen bij de Free Record shop in Amersfoort. Bij navraag bleek de schade maar €18,- per persoon te zijn (Waarvan €3,- service kosten). Waar we eerst eigenlijk niet geloofde dat de prijs daadwerkelijk zo laag kon zijn was onze 2e gedachte al snel dat het optreden waarschijnlijk niet indrukwekkend zou zijn.

Op Zaterdag avond zaten we allen zonder grote verwachtingen thuis. Niemand van ons was hiervoor naar Harders Plaza geweest en tevens had niemand eerder een show van Bow Wow meegemaakt. We zouden die avond met zijn 5en de autorit van ongeveer 20 minuten richting Harderwijk gaan maken. Waar de verwachtingen vooraf al laag waren, was ook het enthousiasme vrij laag. Iedereen dronk apart zijn drankje waarbij ik was natuurlijk de enige met rijbewijs was en dus mezelf in de rol van BOB mocht schikken. Iedereen bereidde zich apart voor op deze avond waar er normaliter toch vaak samen ingedronken wordt. Ikzelf had hier geen bezwaar tegen, zelfs geen behoefte aan omdat ik toch niet kon drinken deze avond. Hierdoor kwam nog voor dat we daadwerkelijk in de auto zaten kwam bij mij het gevoel al op dat ik toch liever ging slapen dan daadwerkelijk feesten in Harderwijk. Het feit dat ik vooral de avond voor de andere 4 niet wilde verpesten maakten uiteindelijk dat ik wel ging en daarbij ook zin maakte om te gaan.

Net voor 12 uur reden we weg van de parkeerplaats en nog steeds zat de sfeer er niet echt in. Waar een enkeling al redelijk aangeschoten was had ik moeite met wakker blijven en had ik behoefte aan cafeïne. Gelukkig was de rit maar 20 minuten want de stilte die in de auto heerste was aanzienlijk. Eenmaal aangekomen stond het quick al op -5 en maakten we ons op voor een lange wachtrij die gelukkig uitbleef.

Toen we eindelijk binnen waren kon het feest beginnen. Waar in de eerste zalen vol stond met mensen was het in de achterste zalen beduidend rustiger. De hele avond werd er door de DJ een goede mix van Urban muziek gedraaid en was de sfeer goed te noemen. Je had genoeg ruimte om te dansen en er liep voor iedere jongen/meisje wat wils bij, waaronder meisjes die een legging als broek gebruiken of zelfs praktisch in bikini komen en jongens die erbij lopen als lookalike Lil Wayne.

Bij binnenkomst gingen de jongens waarmee ik was ook gelijk op jacht naar dames. Gelukkig voor mij had ik mijn vriendinnetje kunnen overtuigen om mee te gaan en kon ik haar de hele avond lekker vervelen en irriteren.

Rond 1 uur was het dan eindelijk tijd voor het optreden van Bow Wow. De introductie en de manier waarop de DJ naar deze introductie toe werkte waren beide indrukwekkend te noemen en toen Bow Wow eindelijk het podium betrad was de eens half gevulde zaal ineens helemaal vol. In de ongeveer 45 minuten durende show kwamen alle hits van Bow Wow langs (en dat waren er veel meer dan ik me kon herrineren). De show die deze jongeman ( Je zou hem bijna aanzien voor een 16 jarige knul) op zette was gewoonweg geweldig en Bow was in staat om ook live net zo goed te rappen als hij op zijn albums doet. Ik was achteraf verbaast door de goede show en vooral hoe iedereen meeging in de show van Bow Wow.

Na het optreden liep de zaal gelukkig weer net zo snel leeg als hij volgelopen was en bleven wij om nog lekker los te gaan op de Urban muziek die de DJ speelde. Ik weet niet welke DJ er voor en na Bow Wow draaide maar hij verdient zeker complimenten. Hij zette een geweldige show neer met goede muziek en bracht ons helemaal in de mood voor het optreden van Bow Wow. Ongeveer een half uur later werd er gewisseld van DJ en gingen ze over op House muziek en dat was voor mij het teken dat de avond wel welletjes was en we langzaam aan richting huis moesten gaan.

Rond 4 uur (en na veel problemen met de jassen, die overigens onze eigen schuld waren) gingen we dan eindelijk richting huis met een voldaan gevoel. Toen ik in mijn bed lag kwamen dan eindelijk de vragen in mijn hoofd op die je altijd aan het einde van een avond aan jezelf stelt (althans ik wel!)

Hoe was het Harders Plaza toch gelukt om Bow Wow te boeken?
Hoe kan het dat de entree prijzen voor zo’n feest avond relatief laag zijn?

Beide vragen heb ik nog niet kunnen beantwoorden. Wat ik wel weet is dat ik een top avond heb gehad in Harders Plaza met een werkelijk geweldig optreden van Bow Wow. Ik ben na dit weekend een stukje meer fan van de muziek van Bow Wow en zal zeker in de toekomst nogmaals naar Harders Plaza gaan.

Wat een Topavond (Zonder alcohol). Verbazend.

1 opmerking: