Labels

zaterdag 13 november 2010

NBA Week 3

NBA Week 3


Afgelopen week zat ik eens rond te surfen en heb ik mijn MVP rankings eens vergeleken met die van NBA.com. Zoals ik vorige week al aangaf vond ik het complete onzin dat Kobe Bryant op de #1 stond daar terwijl Gasol tot nu toe een beter seizoen draait. Ik stuurde een mail naar de maker van de lijst met de gedachte dat hier niks mee gedaan zou worden en kreeg tot mijn verbazing afgelopen week een reactie van Steve Aschburner. In mijn mail vroeg ik waarom Gasol zo laag stond en gaf ik aan dat ik Chris Paul op nummer 1 had doordat hij nog steeds met een perfect record speeldde. Zijn reactie was als volgt.

Miami victory for N.O. was on Friday, too late for my MVP Race.
I mostly wanted to inform/instruct the folks who get too agitated about their favorite players' position (No. 8 vs. No. 6?!!!). For one week out of about 30, it was worth it to me.
But you make a very good point about Gasol being the Lakers' best player at that point in time.
Something to surely keep an eye on.
The way some MVP voters think, they might drop both guys, "splitting" their MVP vote between two Lakers -- "each guy has help," they'll think -- rather than seeing it as a tribute to Gasol. Could be interesting.
Thanks for reading and for the feedback,
SA


Natuurlijk willen we deze trend doorzetten en heb ik hem vandaag mijn rankings van week 3 gestuurd en wederom de vergelijking getrokken naar zijn rankings die ook vandaag uitgekomen zijn. Deze week hebben we in de top 10 vele verschillen en zou de eventuele reactie nog interessanter kunnen zijn.

Deze week was weer een mooie week met vooral gisteren 2 topwedstrijden op het schema namelijk Miami – Boston en Denver – LA Lakers. Beide wedstrijden werden uiteindelijk door de in sommige ogen underdog gewonnen. Dit was voor de Celtics compleet terrecht aangezien ze de hele wedstrijd voor hebben gestaan maar de Lakers gaven een grote voorsprong weg om de wedstrijd uiteindelijk nog te verliezen. Zoals ik in de vorige editie al aangaf dacht ik dat de Lakers tot 8-0 zouden komen dan tegen de Nuggets stranden. Nu maar kijken of ik ook gelijk zal hebben dat de Hornets vanavond tegen Portland nog zullen winnen om daarna tegen Dallas uit toch eindelijk hun eerste verlies partij neer te zetten. De Hawks (eens ongeslagen met 6-0) hebben sindsdien verassend 4 wedstrijden op rij verloren en zijn meteen afgezakt in de Eastern Conference.

De vraag op dit moment is dus gewoon: Wie wordt het langs ongeslagen team? LA (8-0) of New Orleans (7-0)?

Elke week zeg ik wel iets wat misschien niet in iedereens oren goed zal klinken. Vorige week had ik het hierbij over de Miami Heat en het feit dat iedereen snel teams wil overschatten en vergeet dat vooral het samen kunnen spelen met elkaar van belang is voor een succesvol seizoen (toch denk ik dat de Heat een goed seizoen zullen draaien). Deze week zal IK als Lakers fan zeggen dat ik op dit moment de Celtics het beste team uit de NBA vind. Waar ze vorig seizoen nog een Big-3 hadden hebben ze momenteel een Big-4 en speelt vooral Ray Allen weer alsof hij 25 is. Met het aantrekken van Shaquille O’Neal, Jermaine O’Neal en Delonte west hebben ze ook nog een zeer gevaarlijke bank opgebouwd en moet je bedenken dat de laatste 2 niet spelen en dat Kendrick Perkins nog geblesseerd is. Natuurlijk zijn ze een wat ouder team en zullen er blessures gaan vallen maar toch denk ik dat ze de mogelijkheden hebben om deze goed op te vangen en het beste team uit de Eastern Conference te worden. Ik zei niet voor niets dat de Heat eerst maar eens moeten winnen van de Celtics om in de finale te komen. (tot nu toe al 2x verloren in het seizoen).

Dan rest mij nog een zaak die ECHT besproken moet worden. Kevin Love! Vele waaronder ik denken dat als deze jongen 35+ minuten per wedstrijd krijgt hij een zeer goede speler kan zijn voor de Timberwolves en heeft hij dat gisteren bewezen. 31 punten, 31 rebounds en 5 assists. Hij is de eerste speler sinds het 1982 seizoen die 30 punten en 30 rebounds haalt.

Top Performers deze week:
1. Kevin Love (19,5 Pts | 20 Rebs)
2. Russell Westbrook (23,5 Pts | 4,5 Rebs | 11 Ass)
3. Kobe Bryant (33,5 Pts)
4. Kevin Durant (32,5 Pts)
5. Michael Beasley (24,6 Pts | 4 Rebs)

MVP Rankings Week 3
1. Pau Gasol (#2) – 70,5
2. Chris Paul (#1) – 66,9
3. Paul Millsap (NR) – 64,2
4. Russell Westbrook (NR) – 61,7
5. Rajon Rondo (#5) – 61,2

Out of Ranking: Monta Ellis (#9), Kobe Bryant (#11)

1 opmerking: