Labels

zondag 19 december 2010

Heel veel sneeuw!?

Heel veel Sneeuw!?

Ik ben 21 jaar oud en zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit een witte kerst mee mogen maken. De afgelopen dagen heeft het ontzettend veel gesneeuwd (zoals niemand ontgaan kan zijn) en met iets minder dan een week te gaan ziet het ernaar uit dat het mogelijk weer een witte kerst zou kunnen worden. In de afgelopen dagen is er lokaal meer dan 25 centimeter sneeuw gevallen en dat levert uiteraard mooie plaatjes op.

Vooral gun ik het alle jonge kinderen aangezien die daadwerkelijk met de sneeuw kunnen spelen. Ik weet nog goed toen wij vroeger een dag sneeuw hadden. Iedereen was altijd blij maar vaak is de eerste sneeuw zo nat dat er voor de kinderen weinig speelplezier in zit. Daarom ging deze 21 jarige jongen een paar weken geleden maar eens uitgebreid met de sneeuw spelen met de oppas kinderen van mijn vriendin. Waarschijnlijk leek het voor alle voorbijgangers een nogal rare situatie maar ik vermaakte me ten top en voelde me even weer kind. Ook voor de fanatieke schaatsers is dit weer perfect. Door de sneeuw zal je helaas niet kunnen schaatsen op veel natuurijs maar toch wordt er landelijk veel geschaatst. Ook dit is weer iets wat ik nooit heb geleerd door het goede weer van de afgelopen jaren. Misschien toch maar eens tijd om de schaatsen uit het vet te halen?

Volgens het KNMI zal het de komende dagen nog lekker door sneeuwen en dus ziet het ernaar uit dat we daadwerkelijk een witte kerst zullen kunnen vieren. Helaas zijn er ook partijen die er minder blij mee zijn. Zo rijden de trein (als ze al rijden) met veel vertraging, bussen hebben vertraging en uitval en de luchthavens zijn veelal gesloten. Maarja.. wie boeit dat nou helemaal, zolang we maar een witte kerst hebben.

1 opmerking: