Labels

zondag 12 december 2010

NBA Week 7

NBA Week 7

We zijn nu zeven weken onderweg in het huidige (2010-2011) NBA seizoen en ik kan tot nu toe stellen dat dit in potentie een van de meest spectaculaire NBA seizoenen OOIT kan gaan worden. Waar er de afgelopen seizoenen elke keer maar een aantal teams (2 of 3) waren die daadwerkelijk een kans op de titel maakte lijkt het dit seizoen geheel anders. De twee teams die afgelopen seizoen in de finale stonden hebben zichzelf versterkt. De Miami Heat en Chicago Bulls zijn vele malen beter geworden dit Off-season. De Dallas Mavericks en San Antonio Spurs zijn weer helemaal terug van weggeweest en de Orlando Magic zijn nog steeds gevaarlijk goed. De eerste 7 weken waren goed maar de komende maanden zullen zeker nog meer spectaculairs bieden.

De afgelopen weken hebben een aantal teams verbaast door grote win-streaks. Op dit moment zijn er zelfs nog 5 teams met een win-streak van 5 wedstrijden of meer. Natuurlijk vind ik het leuk om te speculeren en te kijken naar wat de mogelijkheden zijn en deze week heb ik voor de vraag gekozen:

Welk team heeft de grootste kans om in de Top 10 van All-time win streaks te komen?

Momenteel ziet die top 10 er zo uit:

1 Los Angeles Lakers 33 11/5/71 - 1/7/72
2 HOUSTON Rockets 22 1/29/08 - 3/18/08
3 Milwaukee 20 2/6/71 - 3/8/71
4 Los Angeles Lakers 19 2/4/00 - 3/13/00
T-5 Boston 18 2/24/82 - 3/26/82
T-5 Chicago 18 12/29/95 - 2/2/96
T-5 New York 18 10/24/69 - 11/28/69
T-8 Dallas 17 1/27/07 - 3/12/07
T-8 Phoenix 17 12/29/06 - 01/29/07
T-8 Boston 17 11/28/59 - 1/1/60
T-8 San Antonio 17 2/29/96 - 3/31/96
T-8 Washington Capitols# 17 11/16/46- 12/30/46


Dallas Mavericks W12
Milwaukee, Portland, Phoenix, @Miami, @Orlando, @Oklahoma.

Ik denk dat er maar bar weinig kans is dat de Mavericks zich kunnen nestelen in de top 10 (en daarmee dus minimal 17 wedstrijden op rij winnen). Om dit te halen zouden de Mavericks moeten winnen van Miami en Orlando uit en ik acht die kans op zichzelf klein. Mocht het de Mavericks toch lukken om van beide teams te winnen dan zijn ze voor mij ook meteen titel contender nummer 1.

Boston Celtics W10
@New York, Atlanta, Indiana, Philadelphia, @Orlando, @ Indiana, @Detroit, New Orleans,

Natuurlijk kan er nog veel gebeuren als je nog 7 wedstrijden moet winnen om deel te mogen maken van de recordboeken. Toch denk ik dat Boston een redelijk goede kans heeft met alleen New York (waar ik acht dat ze uit van moeten kunnen winnen) en Orlando die ze het moeilijk kunnen maken.

Miami Heat W8
New Orleans, Cleveland, @ New York, @ Washington, Dallas, @ Phoenix, @LA Lakers, New York, @Houston

De Miami Heat zouden nog 9 wedstrijden moeten winnen om een record te zetten en ik kan met zekerheid zeggen dat zij niet het team gaan zijn die dit gaan doen. Helaas is het schema met 2x New York, Dallas en Los Angeles te zwaar om al die wedstrijden te winnen. (En dan hebben we het nog niet over de tussenliggende 5 wedstrijden). ONMOGELIJK!

New York Knicks W7
Denver, Boston, Miami

Je hebt het goed gezien dat ik maar een aantal wedstrijden heb neergezet voor de Knicks. Er namelijk precies een kans van 0% dat zij zelfs de 10 wedstrijden op rij gaan halen. Natuurlijk is het heel knap wat de Knicks hebben gepresteerd en ben ik zelfs vrij verbaast door maar zelfs de grootste fan weet dat ookal speel je thuis je niet gaat winnen van Denver, Boston en Miami.

Chicago Bulls W5
Indiana, @Toronto, LA Clippers, Philadelphia, @Washington, @New York, @Detroit, Milwaukee, New Jersey, Cleveland, Toronto, @New Jersey, Philadelphia, Boston, Detroit, Charlotte, Indiana, Miami

Als ik een team een goede kans moet toedienen dan zijn het eerlijk waar de Chicago Bulls. Ten eerste omdat ze dit seizoen nog amper met Carlos Boozer hebben gespeeld en sinds hij er weer bij is meteen met deze win-streak begonnen zijn. Ten 2e is het schema ook een zeer groot voordeel en zijn de tegenstanders die ze moeten verschalken om op 17 te komen allemaal “mindere” tegenstanders. Natuurlijk is er nog een hele weg te gaan met 12 winstpartijen maar ik denk dat de mogelijkheid bestaat.

MVP, MVP, MVP!?

Voor de 2e week op rij is Dirk Nowitzki de nummer 1 in mijn MVP rankings met nog een voorsprong van 1,3 punten op Rajon Rondo. Dit zou betekenen dat als Rondo door zou willen stoten tot de 1ste positie volgende week hij of 28 punten per wedstrijd moet scoren of ineens 24 assists per wedstrijd geven deze week. Zoals je ziet is het meer een voorbeeld om te laten zien wat voor voorsprong Dirk Nowitzki momenteel op de rest bezit.

Natuurlijk is bovenstaande voor niemand een verassing na een week waarin de Mavericks ongeslagen bleven en waarin Dirk Nowitzki wederom de grote man was. Nieuwkomer Rondo komt binnen op de 2e plaats nadat zijn Celtics ook een ongeslagen week neerzette. Het zelfde geldt daarbij voor #5 LeBron James. Russell Westbrook daalt deze week twee plaatsen door het feit dat zijn productie de afgelopen week afgezwakt is door de terugkomst van teamgenoot Kevin Durant.

Duidelijk verhaal achter mijn top 5 zou je zeggen toch? Toch staan maar twee spelers van mijn top 5 in diezelfde top 5 van NBA.com! Vergelijk en geef mij je mening! (Tussen haakjes staat de notering in mijn top 20).

NBA.com
1. Dirk Nowitzki (#1)
2. Dwight Howard (#13)
3. Derrick Rose (#8)
4. Rajon Rondo (#2)
5. Amare Stoudemire (#6)
6. Kobe Bryant (#11)
7. Deron Williams (#7)
8. Russell Westbrook (#4)
9. LeBron James (#5)
10. Manu Ginobili (NR)

MVP Rankings week 7:
1. Dirk Nowitzki (#1) – 84,1
2. Rajon Rondo (NR) – 82,8
3. Paul Gasol (#3) – 82,4
4. Russell Westbrook (#2)– 81,7
5. LeBron James (NR) – 81,2

Out of Ranking: Deron Williams #7 , Chris Paul #10

2 opmerkingen:

  1. Hmm Hard to see kobe ain't in your top 10.. Want kobe speelt goed hoor op dit moment, Lakers strugglen maarja, we need a healthy Andrew Bynum.. Before we can reach are full potention.

    BeantwoordenVerwijderen