Labels

maandag 9 juni 2014

De eerste week samengevat

"Het is net als leven in paradijs".




Het is slechts 9 dagen, 216 uur, 12960 minuten geleden sinds ik aangekomen ben in Amerika en ik moet eerlijk toegeven dat ik de Nederlandse taal nu al enigzins aan het verleren ben. De eerste 5 minuten dat ik bezig was met deze blog schreef ik gewoon in het Engels, niets vermoedend.. De tijd kan snel gaan zullen we maar zeggen.


De eerste dagen van ons verblijf hebben we ons vooral bezig gehouden met het basketbal gedeelte want ja, we zijn natuurlijk in Amerika en natuurlijk komen we stiekem beide een beetje hierheen voor het basketbal (al zal Leon dat niet toegeven!). Geluk hadden we niet alleen met de spelers die we de eerste week aan het werk gezien hebben maar ook de coaches, waarvan een aantal daadwerkelijk de Draft combine gecoached heeft en ook persoonlijke coaching doet van sommige NBA spelers (Zie hieronder Jae Crowder van de Dallas Mavericks die vorige week in Delray was.)

Met veel moeite heb ik een aantal van de spelers kunnen vinden zodat ook jullie weten over wie ik het heb!



Van deze spelers hebben de lange jongen in het midden (links van de coach) en de blanke jongen rechts van de coach al try-outs gehad bij respectievelijk de Miami Heat en de Golden State Warriors. Leon mocht op dag 2 of 3 een sessie van 2 uur met ze meetrainen en kon zichzelf goed staande houden tegen deze jongens! Voor een kleine impressie van het niveau, zie de Youtube clip naast de foto!

Een selectie van de spelers:
Isiah Armwood, George WashingtonTyler Johnson, Fresno StateDwyane Evans, Saint LouisBrady Heslip, BaylorScottie Wilbekin, Florida GatorsCleanthony Early, Wichita StateLuke Hancock, Louisville
Wie ken jij?





Coach Toppert met Jae Crowder










Omdat ik vanaf volgende week ook mag gaan helpen met de basketbal trainingen vraag ik me openlijk af wat ik van het Nederlandse niveau zal vinden als ik terug kom eind Augustus.. Afwachten I guess..


Beach, Beach and more Beach

Ik zeg het tegen iedereen hier en werkelijk iedereen kijkt me raar aan als ik ze vertel hoe we in Nederland naar het strand gaan (uur rijden en lekker met zijn allen in de file staan). Niet zo gek natuurlijk aangezien het strand in Delray ongeveer 10 minuten van ons huis af ligt. Heel vervelend natuurlijk! NOT. Daarnaast is in vergelijking met Nederland het water lekker warm en natuurlijk super helder, iets wat ook niet verkeerd te noemen is. Toch vonden we het na 3 dagen al nodig om onze talenten naar South Beach te brengen (sorry LeBron) en op vele manieren was dat welllicht de beste en slechtste keuze van het moment.


Hoewel Miami (wat we ervan gezien hebben) een super toffe stad is was het wellicht niet slim om op de warmste dag van de week naar South Beach te gaan. De trip van 50 minuten zou je gerust op kunnen nemen en op Youtube plaatsen en ik durf je te wedden dat je als kijker je 50 minuten niet verveeld. Wat een adembenemende omgeving hebben we hier in Florida. Eenmaal aangekomen op het strand loopt ongeveer elke vrouw er zo bij (zie foto). Hoe kan je dat nou vervelend vinden?


3 uur en 2x insmeren later was toch echt het eindresultaat van een dagje zonnen dat ik zwaar verbrand was. Natuurlijk precies op de plek die ik niet zelf kan insmeren.. (don't go there..) Al met al kan ik toch wel wennen aan de beach life in zuid Florida.



Finals baby

Het beste aan Florida vraag je me? I'm not going to lie! Het beste is dat we eindelijk basketbal kunnen kijken op normale tijden (lees 9 uur 's avonds) en dat de plaats waar we tot nu toe beide wedstrijden gekeken hebben Duffy's een geweldige relaxte actie heeft waar je altijd 2 drankjes voor de prijs van 1 krijgt, ALTIJD! Zo hebben we 2 avonden ons aardig zat gezopen en lekker gegeten en aan t eind van de avond ben je zo'n 30$ kwijt. GEWELDIG. Had ik je trouwens al gezegd dat Duffy's 36 TV schermen heeft hangen in de bar? Ja, zelfs op de WC zodat je geen seconde van de actie mist. Don't believe me? Check it out! Crazy. Daarnaast hebben we uiteraard 2 geweldige wedstrijden gezien! Ook leuk om eindelijk eens met 100+ mensen basketbal te kijken, geeft een hele andere atmosfeer aan een wedstrijd. 



Let's party

Natuurlijk was het afgelopen weekend dan eindelijk tijd om uit te gaan.. Maar we hadden een probleem.. De Nederlandse manier van uitgaan werkt hier niet.. Waarom niet? Je hebt ten eerste amper fietsen hier dus je moet of met de auto gaan of lopend. Het uitgaansgebied in Delray is ongeveer op 10 minuten autoafstand en 1,5 uur loopafstand. Eerste is uiteraard niet handig met Alcohol en het 2e is gewoonweg niet te doen in deze warmte. Daarnaast is het ook nog eens verboden (net als in NL) om met open bier op straat te lopen, in de auto te zitten oid. Het grote verschil met Nederland is echter dat als je ermee gepakt word (Ja, enkel met open alcohol. Je hoeft er niet eens voor gedronken te hebben) dan zit je gewoon al een dag vast. Niet aan te raden dus. Daarnaast mag je als bestuurder in Florida NIKS maar dan ook NIKS ophebben. Miami was voor het eerste week dus OUT OF THE QUESTION want de taxi heen en toch zou ons 300$ kosten. Dus werd het Delray! Opzich leuk om uit te gaan maar raar dat je al om half 11 dient te beginnen en dat alles rond 3en max sluit! Daarnaast ook raar als je mensen van de leeftijd van onze opa's en oma's ook op de straten van Delray ziet lopen. Dit heeft overigens te maken met het feit dat de uitgaanstraat (Atlantic Avenue) ook ongeveer 50/100 restaurants bevat. 

Uiteindelijk beviel de eerste club ons niet (teveel oude mensen) maar vonden we toch een leuke tent waar we de avond konden doorbrengen. Natuurlijk hadden die gekke Amerikanen zoals altijd en overal een VIP section (die precies hetzelfde was als de rest buiten het rode lint wat erom heen zat) want Ja, je moet natuurlijk wel laten zien wie de Elite mensen in de club zijn.. #Fail. Drankjes waren eveneens niet echt goedkoop. Omgerekend 4 euro voor een biertje en 8/9 euro voor een Vodka Cranberry. Toch mocht dit absoluut de pret niet drukken.. Om 2 uur (toen ik net in gesprek was met 2 lokale Haitianen) werden we gewaarschuwd dat de club ging sluiten omdat er een fikse Thunderstorm onderweg was. Het duurde nog geen 10 minuten voor de hel losbarste.. 

Over het algemeen verschilt verder (tot nu toe) het uitgaan niet echt van Nederland maar uiteraard hebben we het klein gehouden en valt er nog te bezien hoe het uitgaansleven in een stad als Miami is. Meer hierover volgende week? Het meest gekke tijdens het uitgaan? De bathroom attendent. Een werknemer die speciaal voor jou de kraan opendraait, zeep op je handen doet en je handen afdroogt na het wassen.. Ik vind dit raar en weigerde ook maar dit heeft deels ook te maken dat in alle 3 de gevallen het een persoon was van een specifieke bevolkingsgroep en ik me bedenkingen hierbij kreeg. 

One week in hebben we al een aantal vette dingen meegemaakt, nieuwe collega's leren kennen en tijdens het uitgaan zelfs nieuwe vrienden leren kennen (waarmee we gisteren gezellig Game 2 van de finals keken, uitslag niet zo gezellig..) Grappig om te zien dat iedereen interesse in ons toont puur en alleen om t feit dat we Nederlanders zijn (of zoals wij zeggen: Were from Amsterdam) want ja, de helft van de Amerikanen weet uiteraard niet waar de fuck Nederland ligt (of dat het bestaat). De leukste reactie was van een van de bedieningsmedewerkers in Duffy's die om ons ID (rijbewijs) vroeg en het volgende zei: "This is so cool, it's pink" en daar vervolgens nog ongeveer 20 seconden over door bleef gaan. 

Verdere foto's kunnen hier gevonden worden

PS. Wil je lachen? Niet grappig though.. 



Dus... wie komt er op vakantie hier? Im not kidding either ;)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten