Labels

vrijdag 13 juni 2014

NBA sterren overal?

"Gek hoe normaal mensen hier blijven".

Allereerst moet ik toch echt kwijt, wederom.. dat ik het echt heel leuk vind om alle leuke reacties, suggesties en opmerkingen van jullie te krijgen. Waarschijnlijk had deze blog zonder die reacties al klaar geweest want ook voor mij geldt dat je ergens positieve energie uit moet halen om het te blijven doen! Erg leuk, dus bij deze aan alle mensen die de moeite hebben gedaan het te lezen en hun reactie op comment te geven, DANKJEWEL.

Inmiddels zijn we weer 4 dagen verder sinds de laatste update in deze serie van vakantieverslagen en ik moet zeggen dat ik bijna dacht bij mezelf:  "we hebben helemaal niks leuks gedaan". Waarschijnlijk komt dit doordat we hier al 13 dagen zitten en enigzins gewend beginnen te raken aan de US, Florida en alle leuke dingen die daarbij komen kijken. Maar na goed graven kon ik toch nog wel een paar leuke dingetjes vinden die ik met jullie kon delen.

College spelers

Een van de leukste dingen aan het "vakantie gedeelte" van deze reis vind ik toch wel de omgang en het bekijken van het basketbal hier. Zoals ik eerder al zei is het basketbal van ontzettend hoog niveau en zijn de trainingen op zich al gewoon leuk om naar te kijken. De afgelopen week heb ik doordat ik 2 college spelers naar het vliegveld moest brengen de tijd gehad om eens op een wat persoonlijker level met deze jongens te kunnen praten. Overigens moest ik beide naar het vliegveld brengen omdat ze try-outs hadden met NBA teams. 

Luke Hancock, Louisville

Ik weet dat veel van jullie na de laatste update dachten, leuk die spelers.. maar geen idee wie het zijn dus heb ik maar besloten om je wat meer informatie te geven. Allereerst Luke Hancock van Louisville. 

In the 2013 NCAA Men's Division I Basketball Tournament, he was named the tournament's Most Outstanding Player.[8] He scored 20 points in the national semifinals against the Wichita State Shockers. In the title game against the Michigan Wolverines, the Cardinals trailed by 12 points late in the first half before Hancock scored 14 straight points for the team to cut the deficit to one by halftime. He finished the game five-for-five on three-point shooting, and Louisville won, 82–76. He became the first reserve player in tournament history to be named the MOP
Pretty good right? Ik zou dus denken na dit gelezen te hebben dat deze gast een ontzettende lul is, om het maar gewoon in plat Nederlands neer te zetten. Precies het tegenovergestelde was waar.. We hebben het de hele reis gehad over verschillen tussen Nederland en Amerika, zijn reisjes in Europa en zijn college carriere. Natuurlijk hebben we het ook gehad over zijn work-outs en zijn verwachting was dat hij wellicht een kans had om met een van de 5 2nd round picks van de Detroit Pistons geselecteerd te worden. Mocht dit niet het geval zijn echter dan had hij sowieso al een aantal uitnodigingen gehad voor summer league. Al met al (hoewel hij dus een college legende is) een hele relaxte gast.

Gisteren heb ik samen met een collega hier Scottie Wilberkin, guard van de Florida Gators opgehaald. Hij kwam terug van diverse work-outs met de Indiana Pacers & Atlanta Hawks en ook hij was ontzettend relaxt. We hebben uitgebreid de NBA finale besproken (we gingen hem namelijk direct na de wedstrijd ophalen) en ook zijn college carriere besproken. Ook hij had een goed gevoel overgehouden aan zijn work-outs en hoopte door een van beide teams gedraft te worden in de 2e ronde. Wederom was hier de verwachting een bepaalde vorm van arrogantie te zien maar ook Scottie was ontzettend relaxt en down to earth. 

Foto's volgen hopelijk later..

NBA, WK & Het missen van Nederland

Hoewel het kijken van de NBA finals hier super relaxt is zoals ik al via Instagram en de eerdere blogupdates heb laten zien vind ik het toch enigzins jammer dat na de eerste twee wedstrijden het vooral eenzijdig is geweest. Gelukkig ben ik net zoals vorig jaar voor de San Antonio Spurs in deze finale dus is het nog steeds wel genieten maar het is jammer om te zien dat het supertrio van de Miami Heat op deze manier af aan het gaan is. Wellicht is dit hun manier om komend off-season te kunnen zeggen dat ze meer hulp nodig hebben in de vorm van Carmelo Anthony? Wie weet.. 

Nadeel komt er gelijk achteraan met het WK. Hoewel de tijden hier natuurlijk net weer iets gunstiger zijn dan in Nederland (wij hoeven namelijk niet 's nachts te kijken) is de sfeer natuurlijk helemaal niks vergeleken met het kijken in Nederland. Ik denk dat we straks rustig met zijn 2en voor de TV zullen zitten zonder alcohol (want we moeten nog naar Orlando vanavond) en zonder leuke sfeer en oranje uitrusting om ons heen. Dus ik verwacht wel alle mooie sfeer filmpjes vanuit Amersfoort (en natuurlijk alle andere steden! You guys owe it to me :)

Daarmee komen we na 2 weken al op het feit dat ik stiekem toch wel Nederland mis hoor! Natuurlijk vooral om Familie & Vrienden maar sommige kleine dingetjes aan ons koude kikkerlandje ga je toch wel missen (waaronder het slechte weer..) Laten we maar zeggen dat het erbij hoort!

Weer & Klimaat

Toch is wel het grootste voordeel hier het weer & klimaat (al is het wel anders dan voorgesteld!) Het is hier op zijn koudst ('s nachts dus) 24 graden en op een echt zonnige dag kan dit makkelijk oplopen tot 35 graden. Echter hebben we tot nu toe veel dagen gehad waarop de zon weinig schijnt, maar het wel warm is met temperaturen van 30/31 graden celsius. Eigenlijk is dit ook wel ideaal want als echt de zon elke dag zou schijnen dan zou ik al 7x verbrand zijn geweest want zoals ik in een eerdere blog al zei is een uurtje of 2 zon hier voldoende om zelfs met factor 20 zonnebrand op te verbranden. 

Daarnaast hebben we hier als het regent gelijk een groot probleem. Waar het in Nederland vrij voorspelbaar is wanneer het gaat regenen komt en gaat het hier van de een op de andere seconde ineens regenen, en dan ongeveer 5x zo hard als in Nederland. Daar wil je niet vast in zitten. Vaak gaat het dan ook nog gepaard met Thunderstorms zoals je op onderstaande filmpje wel kan zien! 


Wel vet om te zien is dat je hier natuurlijk een aantal dieren tegenkomt die je in Nederland niet gauw zult vinden zoals Eekhoorns (heb je in NL wel maar veel minder), Hagedissen en zelfs kleine slangen. De eerste keer ging ik met slippers bijna op een slang staan en uiteraard schrik je je als europeaan die nog nooit een slang gezien heeft best wel rot als dat beest over je voeten heen kruipt..

Nog een uurtje of 2 en dan begint het feest in Nederland? Of zijn jullie al begonnen? In elk geval ook voor jullie veel plezier met de wedstrijd! Wij zullen na de wedstrijd waarschijnlijk richting Orlando gaan voor een aantal dagen dus daar zullen we wel weer plenty beleven voor de volgende blogs.. 

We hebben 13 nieuwe foto's toegevoegd







Geen opmerkingen:

Een reactie posten